Callmaker

Våra produkter

Contact Center Solutions

Cloud Dialer

Säljsystem

CM Software har utvecklat och levererar systemet CallMaker Cloud som effektiviserar utgående och inkommande telefonkontakter för företag i branscher så vitt skilda som ren telemarketing, callcenters, försäkringsbolag och banker.

Våra moduler för besöksbokning och mötesbokning är väldigt eftertraktade inom finans och utesälj då CallMaker Boka är ett av marknadens absolut vassaste verktyg.

Med en helt ny dialer har vår contact center solution blivit ett av Sveriges i särklass bästa system. Vår Dialer jobbar med en unik algoritm som ger dina säljare mer samtal och mindre väntan.

Läs mer
  • Säljstöd och säljsystem

    Våra säljstöd och säljssystem är enkla att använda och anpassade för både B2B och B2C. Oavsett om du säljer annonser, media, fundraising, prenumerationer, förbrukningsvaror får säljaren en fantastiskt upplevelse av både kalla samtal och befintliga kunder. Våra automatiska tävlingar och coachfunktioner triggar din grupp.

  • Telefoni

    CallMakers dialer-system är byggda för att fungera med flera olika typer av telefoni, allt beroende på dina behov och preferenser. Läs mer om möjligheterna för olika telefonilösningar.

  • Flexibilitet

    CallMaker kan anpassa dialersystemet efter ditt behov och dina projekt. Oftast behövs det dock inte. CallMaker är redan idag ett otroligt flexibelt verktyg där du som kund har totalt kontroll över projekten. Och det är enkelt. Använder du dialer från CallMaker har du fullständig kontroll över listor, användare, projekt, produkter, ”inget-svar-tider” och fältnamn. Exporten till excell är fantastiskt smidig.

  • Välj typ av dialer

    Genom att välja vilken version av CallMaker du vill använda får du också möjlighet att välja vilken dialermodell som passar dig. Allt från Auto Dialer, Preview Dialer och Predictive Dialer till ingen dialer alls (kör bara systemet) Jobbar du med B2B försäljning rekommenderar vi att du tittar närmare på vårt utmärkta säljsystem Callmaker CRM eller CallMaker Säljstöd som går att få med alla dina säljstödsfunktioner du behöver.

  • Moln & Drift

    CallMaker använder du antingen i vår molntjänst med branschledande stabilitet och prestanda eller som en on-site lösning för de företag som föredrar det.

Boka demonstration

Skicka
saljstod

Callmaker Säljstöd

Mot företagsmarknaden

Om konsumentförsäljning är ett växande område för CallMaker är företagsförsäljningen snarare den äldsta kundgruppen vi har.
Här är CallMakers kärna. CallMakers rent administrativa fördelar gör det så mycket enklare med adresser, återkomster och order har bidraget till att fler och fler hittar vårt system. Varje dag används CallMaker av hundratals kommunikatörer som säljer företagstjänster, förbrukningsvaror, annonser, företagsabonnemang och medlemskap. Enkelt.

Läs mer
  • Enkelt
  • Coaching
  • Lönemodul
  • Tävlingar
  • Stabilt
  • Spara tid
  • Dialer och inspelning
  • Sync med Visma/SPCS
  • Ledande support
  • Enkelt

    Ett system av säljare för säljare låter dig styra själv. När du först börjar använda systemet ingår givetvis en omfattande utbildning som ger dig möjligheten att få det mesta ur systemet, men du kommer snart upptäcka att det enkla gränssnittet gör det självklart för dina säljare att lägga order och hantera återkomster och allt annat som hör till säljprocessen. Alla kan utnyttja styrkan i systemet, utan att betala dyra samtal till supporten varje månad.

  • Coaching

    Som coach märker du snart hur CallMaker hjälper dig med det mesta. Du får realtidsstatistik på säljarna och i monitorn ser du direkt vad de gör precis nu och lyssnar på samtal. Säljarna kan också se sin och andras statistik för att sporras. Statistikfunktionen ger dig möjlighet att spåra en säljare ner på minsta klick för att till exempel se hur många av de personliga återkomsterna som faktiskt blev en order. Med CallMaker ökar kvaliteten hos säljarna.

  • Lönemodul

    Genom att säljsystemet hela tiden håller reda på din säljtid, din inloggade tid, ditt antal accept, produkter etc så får lönemodulen all den input som behövs för att du skall kunna hantera dina löner i systemet. Säljarna rapporterar manuellt sin säljtid men du får som administratör möjligheten att godkänna de inrapporterade tiderna och stämma av med systemets loggade tider. I slutet av månaden är det bara att skriva ut färdiga löneunderlag!

  • Tävlingar

    I tävlingsmodulen sätter du själv upp vilka tävlingar som säljarna skall vara med i. Det finns till och med möjlighet att skapa sälj-cuper där man som säljare tävlar i flera steg och mot olika delmål. Aldrig förr har det varit så sporrande att sälja!

  • Stabilt

    CallMaker kan köras både på en server hos dig eller på en server hos oss, helt enkelt det som passar bäst för att maximera enkelhet och stabilitet. Beroende på brandväggar, routrar, nätverk etc. är det många gånger en fördel att köra systemet på en server ute hos er, för att maximera kvaliteten. Driftsäkerhet är prio ett för oss på CallMaker, vi förstår hur mycket det kostar om hjärtat i produktionen stannar.

  • Spara tid

    Alla smarta funktioner, från dialer och användarhantering till orderexport och realtidsstatistik gör att du kan fokusera på det som är viktigt. Fler samtal som ger fler order. Eftersom också backoffice funktionerna i CallMaker är så bra märker du snart hur mycket mer du kan få gjort när du byter till ett modernt och flexibelt system. Adressdubbletter, krångel med orderexport och adressimport försvinner.

  • Dialer och inspelning

    Dialern i CallMaker är vår helt egna konstruktion. Det betyder att du inte behöver vänta i onödan på att få svar, oavsett vilken dialermodell du väljer. Med CallMaker är flexibiliteten total, du avgör själv hur du vill att systemet skall ringa. Du får inspelning och medlyssning av order eller för utbildning.

  • Sync med Visma/SPCS

    För många av våra kunder är det viktigt att kunna synkronisera CallMakers system med back office- & ekonomisystem av olika slag. Använder du Visma/SPCS så är synkroniseringen extra smidig. Annars har vi möjlighet till datautbyte via en API.

  • Ledande support

    Hos CallMaker betalar du inte extra för support. Inga dyra betalnummer till helpdesken. Däremot kopplas du direkt till ansvarig tekniker. På CallMaker tror vi att det bästa systemet utvecklas nära kunden, därför har vi ingen speciell supportpersonal. Uppstår problem får du direkt prata med våra tekniker som konstruerat systemet vilket gör att du omedelbart får support med högsta tänkbara kvalitet.

dialer

Callmaker Cloud Dialer

Mot konsument

Säljer ni tjänster, produkter, abonnemang, prenumerationer eller bedriver ni fundraising? CallMaker Cloud Dialer täcker upp alla dessa områden och många fler. Vår mycket sofistikerade predictive dialer ger dina säljare de samtal de behöver, dialern har ingen linjebegränsning vilket möjliggör att använda adressmaterial med låg chans till svar – dialern ringer helt enkelt det antal samtal som behövs!

  • Säljsystem med predictive dialer
  • Statistik och exportfiler med ordrar & listhantering
  • Lönemodul
  • Tävlingsmodul
  • Automatiska återkomster, ljudinspelning & medlyssning
  • Möjlighet till Call-Blending inbound/outbound
  • Borttagning av 75% av telefonsvarare
  • API för datautbyte med andra system
  • Arbetsflöde med prospects som avancerar till olika faser
boka

Callmaker Boka

Mötesbokning i contact center eller Finansrådgivning

Oavsett om din bokningsavdelning jobbar mot företag eller privatmarknaden, bokar enskilda möten eller seminarier är CallMaker Boka det självklara systemvalet för dina bokare, projektledare och säljare. Idag används programmet av hundratals bokare varje dag.  Funktioner som webbkalender, SMS-bekräftelse mm gör att du får fler verkliga möten.

 

 

Läs mer
  • Bekräftelser via SMS och Epost
  • Integrerad Webbkalender
  • Enkelt bokningsverktyg
  • Boka rådgivare, utesäljare & seminarier
  • Valbar dialermodul
  • Bekräftelser via SMS och Epost

    Du får automatiska bekräftelser via mail, sms, brev eller samtal vid flera olika tillfällen, exempelvis ett bekräftelsesamtal dagen innan eller ett bekräftelsesms två timmar innan mötestiden. Bekräftelser kan också skickas automatiskt till uppdragsgivare, både vid bokning eller ombokning. Självklart får ni bekräftelsen med er egen logotyp och layout så att kunden känner igen er eller uppdragsgivaren. Den effekt på uppdykningsfrekvensen vi ser hos våra kunder när de utnyttjar systemets funktioner är ofta dramatiskt. Vid ett exempel ökade uppdykningsfrekvensen från 50% till 80% när systemets funktioner användes fullt ut

  • Integrerad Webbkalender

    För att få överblick över verksamheten och ge maximal flexibilitet finns också en webbkalender integrerad i systemet så att säljare och rådgivare kan se sina dags, vecko- och månadsscheman och så att bokarna kan få en överblick över alla rådgivare och säljares kalendrar för att kunna erbjuda kunder olika tider som kan passa. Webbkalendern är snabb och enkel att använda och gör stor skillnad för att hålla ordning på bokningarna.

  • Enkelt bokningsverktyg

    Som bokare loggar du in och klickar ”börja ringa” och systemet matar fram kundkort till dig. CallMaker håller automatiskt ordning på att dina personliga återkomster kommer upp på utsatt tid och att nummer rings så många gånger som är inställt. Automatiken och det strömlinjeformade arbetssättet gör att bokarna behåller fokus. Systemet håller helt enkelt ordning på allt omkring så att bokarna kan göra sitt jobb snabbt och enkelt.

  • Boka rådgivare, utesäljare & seminarier

    CallMaker Boka erbjuder dig möjligheten att till och med inom samma projekt boka in rådgivning hos en rådgivare eller seminarier. Vill du boka in säljare går det precis lika bra. Systemet är mycket flexibelt och ger dig stora möjligheter att ställa in hur bokningen skall gå till. Självklart håller systemet ordning på vilka rådgivare eller säljare som är tillgängliga vid en given tidpunkt och ger möjlighet för bokaren att föreslå olika tider som kan passa för kunden.

  • Valbar dialermodul

    Genom att erbjuda integrerad uppringning i CallMaker Boka kan vi hjälpa dig att höja din effektivitet. CallMaker Boka erbjuder dig alla tänkbara alternativ. Vanligast är att bokarna klickar för att ringa upp ett nummer, en del väljer bort uppringningen helt och andra vill ha högre samtalsvolym och väljer dialermodul utefter det. Valet är ditt. Systemet ser också till att du har all information du behöver genom automatiska rapporter och statistik. En annan behändig funktion är att systemet automatiskt kan matcha bort dubbletter mot tidigare kontakter så att inte samma nummer rings i onödan.

crm

Callmaker CRM

Återkommande försäljning

Säljsystem för er med återkommande försäljning B2B där säljaren äger sina egna prospects och regelbundet bearbetar dessa.

  • Säljsystem för säljgrupper med återkommande försäljning
  • Orderhantering & historik
  • Segmentering och säljstödsfunktioner
  • Personliga listor

Logga in {{method}}

Något gick fel, kontrollera att du angett rätt användarnamn och lösenord.
System Kalender