Callmaker

CallMaker Cloud Dialer

CallMaker Cloud Dialer

sälj mer – enkelt

CM Software har utvecklat CallMaker Cloud Dialer som effektiviserar utgående och inkommande säljkontakter för företag i alla branscher där det är viktigt med säljintensitet och många kontakter. Vårt fokus är att alla funktioner skall hjälpa dig att förbättra dig – på sista raden – där det räknas!

Våra moduler för besöksbokning och mötesbokning är för dig som bokar möten, exempelvis för att boka in utesäljare eller boka rådgivning..

Med en helt ny algoritm har vår Cloud Dialer blivit ett av Sveriges i särklass bästa callcentersystem. Vår system jobbar med en unik algoritm och granularitet som ger dina säljare fler samtal och mindre väntan. Lägg till det marknadens i särklass vassaste telesvarsborttagning så blir resultatet många fler kontakter på en dag.

Läs mer
  • Säljstöd och säljsystem

    Vårt säljstöd och säljssystem är enkelt att använda och anpassat för både B2B och B2C. Oavsett om du säljer annonser, media, fundraising, prenumerationer, förbrukningsvaror får säljaren en fantastiskt upplevelse av både kalla samtal och befintliga kunder. Våra automatiska tävlingar och coachfunktioner triggar din grupp.

  • Telefoni

    CallMakers dialer-system är byggda för att fungera med flera olika typer av telefoni, allt beroende på dina behov och preferenser.

  • Flexibilitet

    CallMaker kan anpassa dialersystemet efter ditt behov och dina projekt. Oftast behövs det dock inte. CallMaker är redan idag ett otroligt flexibelt verktyg där du som kund har totalt kontroll över projekten. Och det är enkelt. Använder du dialer från CallMaker har du fullständig kontroll över listor, användare, projekt, produkter, ”inget-svar-tider” och fältnamn. Exporten till excell är fantastiskt smidig.

  • Välj typ av dialer

    Genom att välja vilken version av CallMaker du vill använda får du också möjlighet att välja vilken dialermodell som passar dig. Allt från Auto Dialer, Preview Dialer och Predictive Dialer till ingen dialer alls (kör bara systemet) Jobbar du med B2B försäljning rekommenderar vi att du tittar närmare på vår modul Callmaker B2B Dialer.

  • Moln & Drift

    CallMaker använder du antingen i vår molntjänst med branschledande stabilitet och prestanda eller som en on-site lösning för de företag som föredrar det.

Tack! Ditt meddelande har skickats.

Något gick fel. Vänligen försök igen!

Skicka

Callmaker Cloud Dialer

En komplett säljplattform

Säljer ni tjänster, produkter, abonnemang, prenumerationer eller bedriver ni fundraising? CallMaker Cloud Dialer täcker upp alla dessa områden och många fler. Vår mycket sofistikerade predictive dialer ger dina säljare de samtal de behöver, dialern har ingen linjebegränsning vilket möjliggör att använda adressmaterial med låg chans till svar – dialern ringer helt enkelt det antal samtal som behövs!

Läs mer
  • Predictive dialer
  • Webbmonitor och dashboard
  • Preview Dialer
  • Tävlingar
  • Storbild
  • Accept via SMS eller Scrive
  • Lönemodul
  • GDPR compliant
  • Callblending
  • 95 % telesvarborttagning
  • API för datautbyte
  • Länkade säljprojekt
  • Automatisk export och rapport
  • Mata in egna telnr
  • Chatt
  • Medlyssna live till mobiltelefon
  • Importera själv
  • Personligt telnummer
  • Kvalitetssäkra order
  • Manusverktyg
  • Mötesbokning
  • Livestatistik
  • Inbyggd webbtelefon
  • Inbound kundtjänst
  • Predictive dialer

    Utan linjebegränsningar kan dialern lätt hantera material av skiftande kvalitet. Det antal linjer som behövs kommer att användas. Datamodellen har en unikt hög granularitet som gör det möjligt att ha mycket kort tid till svar och ändå extremt få tappade samtal.

  • Webbmonitor och dashboard

    Möjlighet att överblicka verksamheten, se antal order och hur dina projekt går är självklar. Även om du sitter på tunnelbanan eller är påväg in i ett möte. Självklart kan du också medlyssna, var du än är.

  • Preview Dialer

    För de projekt där varje samtal kräver mer av dina säljare kan det vara bra med möjligheten att se kundkortet innan samtalet kopplas fram. Blir det inget svar eller upptaget tar systemet automatisk fram nästa kundkort.

  • Tävlingar

    I CallMaker kan du ha flera olika tävlingar, samtidigt om du vill. Först till målet, alla som når målet, bäst vid sluttiden. Skall team tävla mot team, projekt mot projekt eller agenter mot agenter? Du bestämmer.

  • Storbild

    På storbilden visar du tävlingar och andra slides med exempelvis senaste sälj eller hur gruppen ligger till, helt enligt din egen smak. För agenterna som kör PD visas storbilden medan de väntar på nästa kundkort också.

  • Accept via SMS eller Scrive

    Självklart finns möjlighet till skriftlig accept via SMS. Du ställer själv in vilket svar i SMS:et som skall godtas som Accept, om acceptet skall kunna komma efter lagd order. Du kan skicka påminnelseSMS till de order som väntar på godkännd Accept och mycket mer. Eller så kopplar du på Scrive.

  • Lönemodul

    Systemet ger dig fullständiga löneunderlag med karensdagar, sjukfrånvaro, utbildningstid etc. Välj mellan provisionslön, garantilön och provision eller garantilön eller provision.

  • GDPR compliant

    I systemet finns en hel modul där alla inställningar för datalagring finns samlade och med förinställda värden som ger dig GDPR efterlevnad från starten.

  • Callblending

    Självklart är det en god idé att fånga de som ringer tillbaka till dig, ofta är dessa samtal mycket värdefulla. Då är det klokt att koppla på callblending så att agenterna också kan ta emot inkommande samtal mellan de utgående. Flera inkommande projekt och nummer kan vara aktiva parallellt.

  • 95 % telesvarborttagning

    Vår AMD-modul ger dig telefonsvararborttagning i tre steg. Sammantaget är det möjligt att nå så långt som till 95% bortsortering av telefonsvarare om alla stegen är aktiverade. Vi använder oss självklart inte av den gamla metoden att lyssna på svarets längd för att därefter koppla upp samtalen.

  • API för datautbyte

    Vanliga integrationer är en hemsida som genererar Live leads som går rakt in i systemet. Eller order som hämtas ur systemet för vidare hantering i andra system. Oavsett dina behov så tillåter CallMaker Cloud Dialers API datautbyte med i stort sett alla tabeller i hela systemet.

  • Länkade säljprojekt

    Vill du att ett projekt skall prospektera fram leads som sedan hanteras av mer seniora säljare i nästa projekt eller vill du på andra sätt bearbeta kunder i flera steg är möjligheten att länka samman projekt i kedjor bygd precis för dig!

  • Automatisk export och rapport

    För att kunna fokusera på det väsentliga är det skönt att systemet kan sköta export och rapportering automatiskt.

  • Mata in egna telnr

    Undvik Truecaller. Du kan själv mata in de telefonnummer som du disponerar in i olika projekt, aktivera eller avaktivera dem och bestämma om och på vilket sätt de skall fånga tillbakaringningar. Rotera nummer blir enkelt. Systemet slumpar mellan de aktiva numren i varje projekt. Du kan ha obegränsat med aktiva nummer.

  • Chatt

    Från kundkortet chattar agenterna med sin coach. Coachen kan skicka meddelande till hela sin grupp eller användare en och en.

  • Medlyssna live till mobiltelefon

    Från monitorn kan du givetvis medlyssna till systemets webbtelefon. Men vill du kan du också att välja att medlyssna till ett valfritt nummer så att du kan sitta var du vill och medlyssna. Eller låta en ny säljare medlyssna på en duktig kollega för att bli varm i kläderna!

  • Importera själv

    I CallMaker Cloud Dialer har vi byggt allt med tanken att du enkelt skall kunna göra det själv. Importera listor, skapa användare och produkter. Exportera order eller listor.

  • Personligt telnummer

    Ibland kan det vara bra att kunna ge en prospect sitt personliga nummer. Som admin ser du vilka agenter som har vilka personliga nummer, vilka lediga som finns och bestämmer själv vem som har vilket nummer.

  • Kvalitetssäkra order

    Alla order kan lyssnas igenom i efterhand. Både fullängdare och acceptljudfil. Order kan pausas innan de godkänts av admin för projekt där kvaliteten är avgörande.

  • Manusverktyg

    Från kundkortet kommer agenten enkelt åt alla de manus du lagt upp. Det är smidigt att ha flera manus för olika situationer.

  • Mötesbokning

    Med bokningsmodulen för då möjlighet att boka möten på rådgivare eller utesäljare. Eller seminarier där flera deltagare kan bokas på samma möte.

  • Livestatistik

    All statistik i hela systemet visas hela tiden live. Om du så utvärderar användarstatistik eller vilket projekt som går bäst så har du hela tiden helt aktuell data framför dig.

  • Inbyggd webbtelefon

    Slipp krångel med att konfigurera och trixa med fast telefon eller telefonmjukvara. I CallMaker Cloud Dialer körs telefonen helt transparent i webbläsaren. Utan något krångel eller konfiguration.

  • Inbound kundtjänst

    Att hantera ånger och andra frågor i en kundtjänstmodul går självklart utmärkt. I CallMaker Cloud Dialer kan du enkelt länka ihop ett inkommande projekt med ett utgående så att all relevant info är tillgänglig för agenterna.

Callmaker Mötesbokning

Mötesbokning i contact center eller Finansrådgivning

Oavsett om din bokningsavdelning jobbar mot företag eller privatmarknaden, bokar enskilda möten eller seminarier är CallMaker Mötesbokning den självklara modulen för dina bokare, projektledare och säljare. Funktioner som webbkalender ger dig överblick och SMS-bekräftelse mm gör att du får fler bokningar och fler verkliga möten.

 

 

Läs mer
  • Bekräftelser via SMS och Epost
  • Integrerad Webbkalender
  • Enkelt bokningsverktyg
  • Boka rådgivare, utesäljare & seminarier
  • Påminnelse SMS
  • Bekräftelser via SMS och Epost

    Du får automatiska bekräftelser via mail, sms, brev eller samtal vid flera olika tillfällen, exempelvis ett bekräftelsesamtal dagen innan eller ett bekräftelsesms två timmar innan mötestiden. Bekräftelser kan också skickas automatiskt till uppdragsgivare, både vid bokning eller ombokning. Självklart får ni bekräftelsen med er egen logotyp och layout så att kunden känner igen er eller uppdragsgivaren. Den effekt på uppdykningsfrekvensen vi ser hos våra kunder när de utnyttjar systemets funktioner är ofta dramatiskt. Vid ett exempel ökade uppdykningsfrekvensen från 50% till 80% när systemets funktioner användes fullt ut

  • Integrerad Webbkalender

    För att få överblick över verksamheten och ge maximal flexibilitet finns också en webbkalender integrerad i systemet så att säljare och rådgivare kan se sina dags, vecko- och månadsscheman och så att bokarna kan få en överblick över alla rådgivare och säljares kalendrar för att kunna erbjuda kunder olika tider som kan passa. Webbkalendern är snabb och enkel att använda och gör stor skillnad för att hålla ordning på bokningarna.

  • Enkelt bokningsverktyg

    Som bokare loggar du in och klickar ”börja ringa” och systemet matar fram kundkort till dig. CallMaker håller automatiskt ordning på att dina personliga återkomster kommer upp på utsatt tid och att nummer rings så många gånger som är inställt. Automatiken och det strömlinjeformade arbetssättet gör att bokarna behåller fokus. Systemet håller helt enkelt ordning på allt omkring så att bokarna kan göra sitt jobb snabbt och enkelt.

  • Boka rådgivare, utesäljare & seminarier

    CallMaker Boka erbjuder dig möjligheten att till och med inom samma projekt boka in rådgivning hos en rådgivare eller seminarier. Vill du boka in säljare går det precis lika bra. Systemet är mycket flexibelt och ger dig stora möjligheter att ställa in hur bokningen skall gå till. Självklart håller systemet ordning på vilka rådgivare eller säljare som är tillgängliga vid en given tidpunkt och ger möjlighet för bokaren att föreslå olika tider som kan passa för kunden.

  • Påminnelse SMS

    Få upp uppdyksfrekvensen med påminnelse SMS, skicka exempelvis en dag och en timma innan mötet. Det är inte ovanligt att gå från 50% till 80% uppdyk med rätt SMS och mötesbekräftningar.

Callmaker B2B Dialer

Återkommande försäljning

Modulen för er med återkommande försäljning B2B där säljaren äger sina egna prospects och regelbundet återkommer till sina kunder.

Läs mer
  • Säljsystem för säljgrupper med återkommande försäljning
  • Orderhantering & historik
  • Segmentering och säljstödsfunktioner
  • Personliga listor
  • Offertfunktion
  • Orderåterkomst
  • Säljsystem för säljgrupper med återkommande försäljning

    Alla funktioner du behöver för att styre en säljgrupp, segmentera och hantera olika urval och återkommande bearbetning. Säljaren kan arbeta utifrån ett sökresultat eller från listor.

  • Orderhantering & historik

    Dina säljare ser enkelt orderhistoriken på sina kunder och kan hålla reda på vilken kund som behöver vad och när.

  • Segmentering och säljstödsfunktioner

    Styr vilka listor som bearbetas i vilken grad, använd grupper för att bearbeta olika geografiska eller andra segment i tur och ordning.

  • Personliga listor

    Dina säljare kan ha personliga listor. En mycket uppskattad funktion i de fall där säljaren "äger" sin egen kundstock och återkommande bearbetar denna.

  • Offertfunktion

    Istället för att lägga en order så kan säljaren på samma sätt plocka ihop en offert som skickas till kunden på mail eller SMS eller utskriven. Offerten kan sedan bearbetas igen enligt ett fördefinierat mönster.

  • Orderåterkomst

    När du lägger en order är det vanligt att säljaren också önskar återkomma till kunden i närtid för uppföljning eller längre fram för ytterligare försäljning. Med orderåterkomstfunktionen skapas både en order och en återkomst samtidigt.

Callmaker Inbound

Att ta hand om tillbakaringningar ger dig omedelbart förbättrade resultat. Modulen för inbound ger dig callblending, kuntjänstfunktion, personligt nummer och mycket mer.

Läs mer
  • Inbound
  • Callblending
  • IVR
  • Kundtjänstfunktion
  • Personligt nummer
  • Skill based routing
  • Inbound

    I dess enklaste form som gör sig agenterna tillgängliga för att ta inkommande samtal. Varje inboundprojekt kan ha multipla telefonnummer knutet till sig.

  • Callblending

    Blenda mellan inkommande och utgående projekt. En agent kan samtidigt blenda mellan multipla inkommande och ett utgående projekt.

  • IVR

    Vi hjälper dig sätta upp en IVR-meny för varje behov.

  • Kundtjänstfunktion

    Du kan knyta inkommande och utgående projekt till varandra så att det inkommande projektet automatiskt söker fram rätt kundkort i det utgående projektet som det är kundtjänst för. Agenten kan då hantera vanliga uppgifter som ånger, ändra order samt övriga administrativa behov.

  • Personligt nummer

    För vissa säljare är det viktigt att kunna ha ett eget nummer som man visar utåt på vissa säljprojekt och där man också kan ta emot samtal. Självklart finns också en röstbrevlåda kopplat till numret. Admin fördelar enkelt de tillgängliga numren till sina säljare.

  • Skill based routing

    Genom att dela upp agenterna i olika projekt och knyta de olika projekten till olika telefonnummer eller IVR-val får du skill based routing på ett enkelt sätt. Agenterna blendar transparent mellan de olika projekten.

Logga in {{method}}

Something went wrong, please check your username and password.
System Kalender Monitor