
Callmaker Cloud Dialer
En komplett säljplattform
Säljer ni tjänster, produkter, abonnemang, prenumerationer eller bedriver ni fundraising? CallMaker Cloud Dialer täcker upp alla dessa områden och många fler. Vår mycket sofistikerade predictive dialer ger dina säljare de samtal de behöver, dialern har ingen linjebegränsning vilket möjliggör att använda adressmaterial med låg chans till svar – dialern ringer helt enkelt det antal samtal som behövs!
- Predictive dialer
- Webbmonitor och dashboard
- Preview Dialer
- Tävlingar
- Storbild
- Accept via SMS eller Scrive
- Lönemodul
- GDPR compliant
- Callblending
- 95 % telesvarborttagning
- API för datautbyte
- Länkade säljprojekt
- Automatisk export och rapport
- Mata in egna telnr
- Chatt
- Medlyssna live till mobiltelefon
- Importera själv
- Personligt telnummer
- Kvalitetssäkra order
- Manusverktyg
- Mötesbokning
- Livestatistik
- Inbyggd webbtelefon
- Inbound kundtjänst
- Offertmodul
- Återförsäljarmodul
-
Predictive dialer
Utan linjebegränsningar kan dialern lätt hantera material av skiftande kvalitet. Det antal linjer som behövs kommer att användas. Datamodellen har en unikt hög granularitet som gör det möjligt att ha mycket kort tid till svar och ändå extremt få tappade samtal.
-
Webbmonitor och dashboard
Möjlighet att överblicka verksamheten, se antal order och hur dina projekt går är självklar. Även om du sitter på tunnelbanan eller är påväg in i ett möte. Självklart kan du också medlyssna, var du än är.
-
Preview Dialer
För de projekt där varje samtal kräver mer av dina säljare kan det vara bra med möjligheten att se kundkortet innan samtalet kopplas fram. Blir det inget svar eller upptaget tar systemet automatisk fram nästa kundkort.
-
Tävlingar
I CallMaker kan du ha flera olika tävlingar, samtidigt om du vill. Först till målet, alla som når målet, bäst vid sluttiden. Skall team tävla mot team, projekt mot projekt eller agenter mot agenter? Du bestämmer.
-
Storbild
På storbilden visar du tävlingar och andra slides med exempelvis senaste sälj eller hur gruppen ligger till, helt enligt din egen smak. För agenterna som kör PD visas storbilden medan de väntar på nästa kundkort också.
-
Accept via SMS eller Scrive
Självklart finns möjlighet till skriftlig accept via SMS. Du ställer själv in vilket svar i SMS:et som skall godtas som Accept, om acceptet skall kunna komma efter lagd order. Du kan skicka påminnelseSMS till de order som väntar på godkännd Accept och mycket mer. Eller så kopplar du på Scrive.
-
Lönemodul
Systemet ger dig fullständiga löneunderlag med karensdagar, sjukfrånvaro, utbildningstid etc. Välj mellan provisionslön, garantilön och provision eller garantilön eller provision.
-
GDPR compliant
I systemet finns en hel modul där alla inställningar för datalagring finns samlade och med förinställda värden som ger dig GDPR efterlevnad från starten.
-
Callblending
Självklart är det en god idé att fånga de som ringer tillbaka till dig, ofta är dessa samtal mycket värdefulla. Då är det klokt att koppla på callblending så att agenterna också kan ta emot inkommande samtal mellan de utgående. Flera inkommande projekt och nummer kan vara aktiva parallellt.
-
95 % telesvarborttagning
Vår AMD-modul ger dig telefonsvararborttagning i tre steg. Sammantaget är det möjligt att nå så långt som till 95% bortsortering av telefonsvarare om alla stegen är aktiverade. Vi använder oss självklart inte av den gamla metoden att lyssna på svarets längd för att därefter koppla upp samtalen.
-
API för datautbyte
Vanliga integrationer är en hemsida som genererar Live leads som går rakt in i systemet. Eller order som hämtas ur systemet för vidare hantering i andra system. Oavsett dina behov så tillåter CallMaker Cloud Dialers API datautbyte med i stort sett alla tabeller i hela systemet.
-
Länkade säljprojekt
Vill du att ett projekt skall prospektera fram leads som sedan hanteras av mer seniora säljare i nästa projekt eller vill du på andra sätt bearbeta kunder i flera steg är möjligheten att länka samman projekt i kedjor bygd precis för dig!
-
Automatisk export och rapport
För att kunna fokusera på det väsentliga är det skönt att systemet kan sköta export och rapportering automatiskt.
-
Mata in egna telnr
Undvik Truecaller. Du kan själv mata in de telefonnummer som du disponerar in i olika projekt, aktivera eller avaktivera dem och bestämma om och på vilket sätt de skall fånga tillbakaringningar. Rotera nummer blir enkelt. Systemet slumpar mellan de aktiva numren i varje projekt. Du kan ha obegränsat med aktiva nummer.
-
Chatt
Från kundkortet chattar agenterna med sin coach. Coachen kan skicka meddelande till hela sin grupp eller användare en och en.
-
Medlyssna live till mobiltelefon
Från monitorn kan du givetvis medlyssna till systemets webbtelefon. Men vill du kan du också att välja att medlyssna till ett valfritt nummer så att du kan sitta var du vill och medlyssna. Eller låta en ny säljare medlyssna på en duktig kollega för att bli varm i kläderna!
-
Importera själv
I CallMaker Cloud Dialer har vi byggt allt med tanken att du enkelt skall kunna göra det själv. Importera listor, skapa användare och produkter. Exportera order eller listor.
-
Personligt telnummer
Ibland kan det vara bra att kunna ge en prospect sitt personliga nummer. Som admin ser du vilka agenter som har vilka personliga nummer, vilka lediga som finns och bestämmer själv vem som har vilket nummer.
-
Kvalitetssäkra order
Alla order kan lyssnas igenom i efterhand. Både fullängdare och acceptljudfil. Order kan pausas innan de godkänts av admin för projekt där kvaliteten är avgörande.
-
Manusverktyg
Från kundkortet kommer agenten enkelt åt alla de manus du lagt upp. Det är smidigt att ha flera manus för olika situationer.
-
Mötesbokning
Med bokningsmodulen för då möjlighet att boka möten på rådgivare eller utesäljare. Eller seminarier där flera deltagare kan bokas på samma möte.
-
Livestatistik
All statistik i hela systemet visas hela tiden live. Om du så utvärderar användarstatistik eller vilket projekt som går bäst så har du hela tiden helt aktuell data framför dig.
-
Inbyggd webbtelefon
Slipp krångel med att konfigurera och trixa med fast telefon eller telefonmjukvara. I CallMaker Cloud Dialer körs telefonen helt transparent i webbläsaren. Utan något krångel eller konfiguration.
-
Inbound kundtjänst
Att hantera ånger och andra frågor i en kundtjänstmodul går självklart utmärkt. I CallMaker Cloud Dialer kan du enkelt länka ihop ett inkommande projekt med ett utgående så att all relevant info är tillgänglig för agenterna.
-
Offertmodul
Generera dynamiska offerter eller bifoga statiska dokument eller dokument från säljarens egen desktop. Håll koll på vad du offererat till vem.
-
Återförsäljarmodul
Som Master Admin kan du byta mellan din egen miljö och dina återförsäljares. Du får lätt överblick över vad dina ÅF gör och hur det går för dem, du kan tanka in listor och exportera order direkt från deras miljö.